تایم: نیروی هوایی آمریکا آماده حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران
 

«اکنون بمب های نفوذگر مهمات انبوه، از بمب افکن های B-۲ Bomber که می توانند آن ها را تا فاصله ۷.۰۰۰ مایلی تا ایران حمل کنند، فاصله چندانی ندارند.»

به گزارش جام نیوز، پایگاه آمریکایی تایم (Time) با انتشار گزارشی تحت عنوان "نیروی هوایی آمریکا آماده حمله به تاسیسات هسته ای ایران است"، در روزهای حساس مذاکرات هسته ای، به نوعی تلاش کرد ایران را تحت فشار قرار دهد.

این در حالی است که کارشناسان و مقامات غربی، بارها به ناکارآمد بودن گزینه نظامی با دستیابی ایران به دانش هسته ای اعتراف کرده اند. در این گزارش آمده است: «نیروی هوایی آمریکا آماده حمله به پایگاه های هسته ای ایران است، اما در صورت شکست مذاکرات، آیا اوباما دستور حمله را صادر خواهد کرد؟»

تایم در ادامه می نویسد: «مذاکره کنندگان آمریکا و ایران در وین برای دستیابی به توافقی که جاه طلبی های هسته ای ایران را دست کم برای یک دهه متوقف می کند، تلاش می کنند. در همین حال، پنتاگون نیز زمانی مشابه را به طرح ریزی اختصاص داده که در صورت موفق نبودن تلاش ها بر سر میز مذاکرات، چگونه می توان جاه طلبی های هسته ای ایران را بی نتیجه گذاشت.

آمریکا این موضوع را روشن ساخته است که اجازه ساخت بمب هسته ای با هدف تهدید اسرائیل و یا دیگر کشورهای همسایه در اطراف خلیج فارس را به ایران نخواهد داد. در صورتی که مذاکرات هسته ای با شکست مواجه شود و نهادهای اطلاعاتی آمریکا تشخیص دهند که ایران در آستانه تجهیز شدن به تسلیحات هسته ای است، بمب های "نفوذگر مهمات انبوه" نیروی هوایی می توانند ماموریت نابودی این قابلیت را بر عهده بگیرند.»

این پایگاه آمریکایی نوشت: «البته دولت اوباما و متحدین آن در مذاکرات هسته ای، به همان اندازه که درگیر بازی ماهرانه روانی [در مذاکرات] هستند به احتمال استفاده از گزینه نظامی نیز پرداخته اند. ایالات متحده، اطلاعات کافی در رابطه با بمب های سنگر شکن خود را منتشر کرده است تا ایرانیان بدانند آمریکا اعتقاد دارد با استفاده از آن می تواند تلاش های ایران برای دستیابی به بمب هسته ای را سال ها به عقب بازگرداند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «البته مقامات نظامی آمریکا اعلام کرده اند که یک حمله و استفاده از یک یا چند بمب نفوذگر مهمات انبوه، نمی تواند جاه طلبی های هسته ای ایران را متوقف سازد. "اشتون کارتر" وزیر دفاع [آمریکا] در تاریخ ۱ جولای گفت "بدیهی است که هر چیز مانند آن [تاسیسات هسته ای] می تواند دوباره ساخته شود. پس چنین حمله نظامی تنها برنامه هسته ای را به عقب می راند و نمی تواند جلوی بازسازی آن در طول زمان را بگیرد."

گزینه نظامی چکشی است که در صورت سرباز زدن ایران از عقب نشینی و ادامه کار بر روی برنامه هسته ای، باید بارها مورد استفاده قرار گیرد. ژنرال "دمپسی" فرمانده ستاد مشترک ارتش [آمریکا] نیز در این رابطه گفته است: "اینگونه نیست که گزینه نظامی یک بار استفاده شود و کنار گذاشته شود. استفاده از گزینه نظامی به قدرت خود باقی است."»

این پایگاه آمریکایی در ادامه به بررسی تاسیسات هسته ای ایران از جمله "سایت فردو" پرداخته و با بیان ویژگی های بمب های آمریکایی و سیر تکامل آن از ۱۰ سال گذشته تا کنون و بیان توانایی های آن با آب و تاب، در نهایت می نویسد: «پس از چندین بار ارتقاء، نیروی هوایی [آمریکا] اعلام کرده است که زرادخانه ای عملیاتی از قوی ترین بمب های غیر هسته ای جهان در پایگاه هوایی "وایتمن" در ایالت میسوری وجود دارد. این بمب ها از بمب افکن های B-۲ Bomber که می توانند آن ها را تا فاصله ۷.۰۰۰ مایلی تا ایران حمل کنند، فاصله چندانی ندارند.»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :